exit Romelia - Reisverslag uit San José, Costa Rica van m1arco - WaarBenJij.nu exit Romelia - Reisverslag uit San José, Costa Rica van m1arco - WaarBenJij.nu

exit Romelia

Door: m1arco

Blijf op de hoogte en volg

29 December 2010 | Costa Rica, San José

Aan al het goede komt een eind, soms zelfs ietje sneller dan gepland.

Marijn en ik zijn ons project in Romelia uitgezet, daar we er geen kwaad in zagen buiten onze werktijden naar het dorp te lopen. Hier zijn we gezien, en de regels zijn helder, dat mag niet, dus adíos Romelia.
Niet dat het erg is, de schildpadden die er nog zijn redden het ook zonder ons, plus de leukste vrijwilligers vertrokken op dezelfde dag als wij. 25 december, eerste kerstdag in Nederland, maar hier niet gevierd.
In Costa Rica is 24 december de feestdag, en gelukkig heeft de leiding besloten ons pas hierna weg te sturen. Het was een bijzondere kerst, die ik voor geen goud had willen missen.

Thuis lag op dat moment een dik pak sneeuw, en de familie vond warmte voor de kachel. Wij zochten juist verkoeling in het water, het was zo´n 30 graden celcius. De beste plek om te zwemmen is bij de bekende Montezuma-watervallen, een aardige klim naar een idillische spot tussen de bossen. Onderweg nam ik voor het eerst sinds tijden weer een paar hijsjes van een joint, waarna Phillip en ik giegelend de verkeerde berg opklommen. Hííílááárisch natuurlijk.
Na een tocht die meer dan dubbel zo lang duurde als noodzakelijk, voegden we ons bij de rest. De overige uren van deze kerstmiddag bracht ik vollop genietend door met zwemmen, springen van de waterval en het eten van verse ananas. S´avonds in het vrijwilligersverblijf zette het grote eten zich voort met veel kip, veel vis en nog meer vers fruit. Aaneengesloten hadden we een kampvuur bij de controlepost, tot een uur of twee. Omdat Marijn en ik deze nacht allebei dienst hadden, bleven we ook de resterende uren wakker, nu bij een nasmeulend vuurtje, om de nesten te controleren. In totaal hebben we weer vier nesten schildpadjes vrijgelaten voor de oceaan.
Kerst hoor je te vieren met familie, maar dit was zeker ook niet verkeerd.
De dag hierna moesten we dus inpakken en wegwezen. Dat waren we nog niet van plan, stiekem slopen we terug het terrein van Romelia op, om gratis te slapen. Een hele stomme beslissing achteraf, ik was doodziek en daar lag ik in de jungle. Reizen is niet alleen maar leuk.
Inmiddels zijn Marijn en ik drie verstandige hostelnachten verder, flink opgeknapt en aangekomen in San José, voor een noodzakelijke tussenstop. Hierna gaan we door naar Santa Teresa, om nieuwjaar te vieren, in afwachting van ons project ´kliederen met kinderen´ in Samara.
Alle goede dingen eindigen inderdaad, evenals aan al het andere. Gelukkig komt er ook altijd iets nieuws voor in de plaats.

Op naar 2011!

P.S. Tellen jullie allemaal af naar Hotel California?

  • 29 December 2010 - 17:17

    Suzanne:

    Wat een avontuur, ik wil ook! :D
    Echt tof dat jullie dit doen!
    geniet! en alvast een gelukkig nieuwjaar!
    XXXXX

  • 31 December 2010 - 10:48

    Mcillem:

    kliederen met kinderen? Klinkt als een hele promototie.
    IK wens jullie bij deze een happy newyear!!!

  • 02 Januari 2011 - 12:11

    Jorick.:

    Hey Man,

    Ik hou aandachtig je verslagen bij en ik word steeds meer jaloers;) Ten eerste voor jou ook de beste wensen en voor Marijn natuurlijk ook. En Hotel California klonk weer luid en duidelijk door de woonkamer. Ik het enige wat ik gemist hebt is al ik lag te slapen. Het was weer een mooie lijst. Ik wens jullie alle bij nog een hele mooie tijd daar.

    Cheers, Jorick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2014

donkere dagen

25 December 2013

Feelgood Kerstverhaal

05 December 2013

Laptoploos

11 November 2013

vioolman

20 Oktober 2013

Barcelona

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 18615

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: